woensdag 18 juni 2008

Zou het er dan eindelijk van komen?


Een electrische auto staat al wel tien jaar op mijn verlanglijstje - in elk geval sinds ik "natuurstroom" gebruik, en dat gebruik ik vanaf de eerste dag dat het beschikbaar was.
De electrische milkfloat bestaat al decennia (wat een superpraktisch vehicle, ik wou dat ik er eentje had. En in de UK zijn ze gewoon te krijgen, bij Smith bijvoorbeeld, die ook dit maken!), er zijn al jaren golfkarretjes en scootertjes. Bijna tien jaar geleden was er een initiatief met omgebouwde golfjes met een knots van een accu achterin, met een actieradius van 80 km (de website is nog steeds online, ik had de link nog) en ook in Frankrijk waren voorbeelden van electrisch gemaakte 205-jes.
Ik heb nooit begrepen waarom die hier niet te krijgen waren.
Zou dat nou echt door de brandstof-lobby verhinderd worden? Bizar.

En nu duikt ineens het ECE initatief in de pers op. Het schijnt dat ECE allerlei auto's gaat ombouwen, waaronder de Cuore, die dan een top van 130 krijgt en een actieradius van 200 km. Geweldig!
En het schijnt dat de plant in Lochem komt, maar voorlopig kan ik nog niet vinden waar, ECE is nog niet bij de KvK inschreven. Tsk.

Update 's middags: Ontwikkeld door Innosys Engineering. Ik heb ze maar een mailtje gestuurd met de vraag waar ik 'm kan bestellen...

Update volgende dag: nog 's wat verder zitten zoeken, en wat blijkt: ook Smart heeft plannen! Al zag ik ook ergens een verwachte prijs van $35.000. Damn.
Nog een initiatief: de Duracar.

OMG! Think! In 2009 mogelijk in Amsterdam!

Geen opmerkingen: