donderdag 25 oktober 2007

Ze zijn weer terug!


De negatieven (van al mijn foto's uit 1992) die ik naar Scan Digital had gestuurd om te scannen zijn terug!
Zo leuk! Er zitten foto's tussen waarvan ik niet meer wist dat ik ze gemaakt had!.
Ik heb ze nu netjes op een DVD, en bovendien staan ze in een online gallery op de site van SD. Ik maakte in die dagen eigenlijk vooral familiekiekjes, dus niet zo interessant, maar om een indruk te geven van de scankwaliteit, hier een paar foto's.
Ze zijn gescand op 2000 dpi; dat levert bestanden op van ca. 2 Mb. Niet echt geschikt voor uitgebreide verdere bewerking, maar prima voor gewone afdruk en zeker perfect voor online.
Het hele proces heeft drie weken geduurd, en voor deze 110 negatieven heb ik een factuur van 63 dollar (=40 euri) gehad (da's inclusief 10% korting en een korting van 5 dollar omdat ik ze zelf verzonden heb - de prijs per foto van SD is in de US inclusief het laten ophalen door UPS).
Waarschijnlijk ga ik ze wel overzetten naar Flickr, om alles op één plek te houden (en omdat de navigatie bij SD een beetje houterig is).
En ik ben van plan om stukje bij beetje al mijn negatieven te laten scannen...


Met zonnebril

Geen opmerkingen: