vrijdag 14 september 2007

De ene calorie...


... is de andere niet! Eindelijk.

Eindelijk, eindelijk de uitleg over calorieën versus Montignac!
Ik ben al zo'n twintig jaar een groot aanhanger van de Méthode Montignac.
Ik ben er ooit zonder veel moeite een kilo of twintig door afgevallen - tenslotte is afvallen een soort neveneffect van het strikt volgen van de Méthode - en ik ben sindsdien min of meer op hetzelfde gewicht gebleven.
Maar belangrijker vond en vind ik het feit dat het zo'n logische en supergezonde manier van eten is. En ik voel me er prima bij.
Eén ding heeft me altijd dwars gezeten: Montignac veegt de vloer aan met de calorieën-theorie, maar hij kon dat niet echt goed onderbouwen - gevoelsmatig heb je wel het idee dat het ongeveer klopt, maar toch...
Gelukkig schrijdt inzicht voort.
Nu ben ik op het spoor gekomen van Dr. Jonny Bowden - een gerenommeerde amerikaanse nutritionist, die nu, twintig jaar later, het hoe en waarom feilloos en wetenschappelijk verantwoord uitlegt.
Ik ga het hier niet navertellen. Ga even naar z'n site, en "sign up" voor zijn uitleg van de essential steps to weight loss in vijf mailtjes.
Briljant!

Geen opmerkingen: