donderdag 23 augustus 2007

Castle Fair Vorden

Country fair in Vorden

Het was hardstikke leuk! En echt schitterend weer.

Eigenwijze vriendinnen hadden me erop gewezen dat zo'n Country Fair een hoog poeha gehalte heeft, en dat je je hand goed op de knip moet houden als je er toch heen gaat.
Ik wilde het zelf een keer meemaken, en ik vond het prachtig! Niet in de laatste plaats omdat het zulk fantastisch weer was - wat is er nou leuker dan lekker in de zon rondbanjeren in een mooie omgeving waar van alles te bekijken is? En daarna op je gemak nog wat wijn proeven?
En allerlei interessante dingen gezien: een schitterend knoflookraspsysteem van Provence Ail - geweldig! Daar moest natuurlijk knoflook bij, en gelukkig waren er twee Belgische dames van Het Kruidenhuisje die strengen gerookte knoflook verkochten. Dat schijnt de smaak van de knoflook niet te beïnvloeden, maar wel de streng langer houdbaar te maken. En het ruikt heerlijk - er hangt nu zo'n streng in mijn keuken, en de hele keuken ruikt er lekker door.
Eenvoud is het kenmerk van het ware. Ik ben dol op functionaliteit zonder poespas, en de tuinbank "Bridge" van Frank van der Snee is daar een briljant voorbeeld van.
Het fenomeen "dichte barbeque" kende ik helemaal niet. Wat een fraaie apparaten - en het vlees dat eruit komt smaakt voortreffelijk, ik heb 't geproefd. Hieronder de Cactus Jack van de Outdoor Cooking Store in Raalte, gepresenteerd door Nols Heetkamp (klik even door naar zijn kip-met-bier recept - culinaire humor op z'n best).
Tenslotte het perfecte hondenwandeljasje. Als ik ooit nog 's geld overheb (ja, dat was een grapje) koop ik 'm vast: de Royal Lady van Mongo. Wàt een fraai jasje!
(Note to self: intussen Marktplaats in de gaten houden... kleur "tan", maat 42, de nieuwprijs is 270)


Knoflookrasp Wine tasting Amazing design
Outdoor cooking

Geen opmerkingen: